niedziela, 20 września 2015

Interiors: Red bull doda Ci... dizajnu!



Przewrotny tytuł nawiązujący do kultowego już tekstu z reklamy popularnego energetyka. Spytacie co na Arch/tecture robi Red Bull? A to wszystko za sprawą wnętrza ich nowego biura w Sztokholmie, które natychmiast przykuło moją uwagę i zachęciło do krótkiego tekstu, o tym jak ważne obecnie jest budowanie wizerunku marki wnętrzami jej firmowych salonów, biur czy stoisk. Dzisiaj znane logo nie zawsze jest w stanie się samo wybronić!





Red Bull wykreował wnętrza, które odwołują się delikatnie do ich filozofii i stylistyki. Mamy tutaj granat, szarość i sporo złotego koloru podkreślającego status napoju na rynku globalnym. Subtelnie rozlokowane loga nie tworzą z biura stałej reklamy a jednocześnie wpisują się w jego klimat. Centrum przestrzeni jest recepcja- mobilna- aby wieczorem pracownicy mogli integrować się przy powstającym z niej barze. Firma kreuje się na markę przyjazną przygodzie, sztuce, odkrywaniu nowych zainteresowań, stąd we wnętrzu sporo ciekawych form, kolorów czy geometrycznych płytek.

"Red bull chciał pokazać swój produkt we wnętrzu ale w wyrafinowany, nowoczesny i fajny sposób"- mówi autorka projektu Julia Falås





Dwa obite na złoto krzesła i umieszczony między nimi stolik to aluzja do loga firmy, romby na podłodze to również inspiracja znaną puszką produktu. Co było najważniejsze przy aranżacji biura to zawarcie w nim jak największej liczby mobilnych mebli (modułów), które ułatwiają gościom i pracownikom swobodną konfigurację przestrzeni zgodnie z własnymi potrzebami. To niezwykle istotne przy tego typu projekcie. Biuro musi spełniać szereg wymogów technicznych ale i użytkowych. Najlepiej zaczerpnąć informacji na ten temat u samych pracowników; trzeba bliżej poznać ich osobiste potrzeby i spróbować połączyć je ze sobą w całość. Każdy ma swoje potrzeby ale w pracy ich przekrój jest stosunkowo podobny.






Pracownicy biura mogą korzystać również z podwieszanych foteli, kuchni czy stołu do tenisa. Wszystko ma sprzyjać dobrej atmosferze, efektywności zatrudnionych (wynikającej z ich wartościowego odpoczynku) i integracji. W końcu to korporacja gdzie liczy się praca każdej jednostki.
Aneks kuchenny kontynuuje myśl rombów przez co ciekawie urozmaica czarne, nowoczesne meble. Warto zwrócić uwagę na sporo "intymnych" stref, które sprzyjają kameralnym rozmowom oraz są dodatkowym miejscem pracy. Mogą służyć również do rozmów kwalifikacyjnych zapewniając spokój i atmosferę sprzyjającą konwersacji.




Sala konferencyjna jest nazywana przez wielu wizytówką firmy. To tutaj przeważnie podejmuje się kluczowe decyzje, rozmawia z pracownikami, realizuje nowe wizje. W biurze Red Bull'a użyto szklanej ściany z cytatami ambasadorów marki. Oryginalnie, z klasą ale i w charakterze brand'u.




Aranżacja przestrzeni biurowej to niewątpliwie wyzwanie (w pozytywnym sensie). Projektant może wykazać się tutaj kreatywnością, własną interpretacją marki. Uważam, że najistotniejszym elementem jest wspomniana sala konferencyjna. Tutaj zapadają najważniejsze decyzja i to tutaj spotykają się dyrektorzy i inwestorzy. Warto aby to pomieszczenie było wizytówką wyrażającą ducha marki. W takich wnętrzach kolory potraktowałbym dość dosłownie. W końcu np. McDonald's nieodzownie łączy się z czerwienią i żółcią więc te kolory powinny przepleść się w biurze korporacji. Po prostu pewne firmy silnie kojarzone są kolorystycznie a to działa na klientów w szerokim zakresie. Salony firmowe w zdecydowanej większości aranżowane są wg szczegółowych wytycznych tworzonych przez visual merchandiserów. Nic nie jest w nich przypadkowe bo każdy wie, jak bardzo musi zabiegać o uwagę i komfort swojego klienta. W końcu konkurencja nie śpi!

photo: Jason Strong

Artur

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...