środa, 1 kwietnia 2015

Event: Warsztaty meblarsko-tapicerskie

Dzisiaj fotorelacja z warsztatów tapicerskich organizowanych przez Dom-Dekor we współpracy z AK Design!
Dwudniowe szaleństwo podczas którego szyliśmy, przyszywaliśmy, rozrywaliśmy, pruliśmy było owocne na wielkim finale. Atmosfera była bardzo dobra ale w niedzielę (czyli w drugi dzień) wszyscy byli bardzo skupieni i zdenerwowani żeby zdążyć z metamorfozą swojego krzesła na czas. Ja pozostałem wierny "klasyce" kolorystycznej Arch/tecture i swoje krzesło, rodem z PRL-u (dzięki Patrycja;)), obiłem jaskrawym seledynem i głęboką czernią. Obejrzyjcie fotorelację ;)


(narzędzia zbrodni; wszyscy zgodnie stwierdziliśmy, że demontaż starej tapicerki to najbardziej męcząca i powodująca "kontuzje" część. Woda utleniona i plastry poszły w ruch!)




 (moje krzesło na pierwszych etapach rozbiórki; w środku swoich siedzisk każdy znalazł zaskakujące rzeczy; moja wyściółka była w b.dobrym stanie i zostawiliśmy ją dodając jedynie nową gąbkę i kilka warstw waty aby siedzisko było bardziej miękkie; kolor starego obicia był na prawdę urzekający... ;))

(dwa eleganckie fotele w "piękne" beżowe kwiaty; to stół roboczy wesołych koleżanek obok mojego stanowiska)

 (nóżki były w tragicznym stanie; krzesło prawdopodobnie stało w wodzie i lakier złuszczył się na dolnych częściach; dzisiaj się z nimi męczyłem i są jak nowe!)

(a tutaj nasz wielkolud; chyba jego metamorfoza była najbardziej spektakularna!)




 (robota wre, szkielety nie wyglądały obiecująco no i oznaczały początek prac ze zmianą obić)


 (rękawiczki chroniły dłonie przed atakującymi z każdej strony gwoździami i zszywkami, kurzu było wszędzie pełno! Moja alergia była szczęśliwa...)


 (skupiona mina ;))

(mały kryzys czyli od czego zacząć żeby było logicznie i z sensem?)



(i powoli majstrujemy, dorwałem seledynową skórę i byłem przeszczęśliwy, obijanie siedziska takerem było bardzo przyjemne. Ta część chyba nam wszystkim przysporzyła najwięcej zabawy... no może z wyjątkiem szycia na maszynie...)


 (wymiana taśm na siedzisku; część z nich była w opłakanym stanie dlatego dziewczyny musiały je wymienić)


 (Alek tłumaczy nam jak zrobić dobry wykrój oraz jak dobierać grubość gąbki; to miejsce trochę mnie przerażało bo ciągle patrzyły na mnie maszyny do szycia)


(te sprężyny w fotelu Ewy wyglądały bardzo ciekawie; otwierasz takie siedzisko i widząc tą starą wyściółkę zastanawiasz się ile już przeżyło i widziało)

 (powoli i do celu! przymiarki wykrojów)


 (no i mamy nasze krzesło Arch/tecture! Nóżki obecnie schną ale wkrótce się nim pochwalę w pełnej krasie)





(maszyna do obijania guzików materiałem bardzo nas zaskoczyła; to takie szybkie, proste i przy tym efektowne)



 (chwila odpoczynku)

 (ostatnie szycie)



(i wielki FINAŁ; wszystkie krzesła w kupie i każdy może rozsiąść się wygodnie na swoim własnym!)



 Warsztaty były na prawdę bardzo ciekawe i wiele nas nauczyły (pomimo, że to zaledwie dwa dni). Szycie na maszynie jest straszne; podziwiam krawcowe...
 Ludzie byli super (wielkie dzięki wszystkim za obecność i mam nadzieję, że wkrótce się spotkamy ;). Tapicerstwo to wbrew pozorom ciężki kawałek chleba. Jedno proste w formie krzesło zajęło mi sporo czasu. Najwięcej spędziliśmy z naszym "profesorem" Alkiem na ułożeniu czarnego materiału na oparciu; ciągle tworzyły się tam fałdki i musieliśmy mocno naprężyć materiał aby uzyskać pożądany efekt.
 Wszyscy uczestnicy złapali bakcyla i mają w planach rozwijanie swojej tapicerskiej wiedzy wyniesionej z warsztatów (certyfikaty będą mobilizować!). Bardzo dziękuję w imieniu całej grupy "majstrowi" Alkowi i całej ekipie Dom-Dekor ;) A warsztaty każdemu gorąco polecam.

4 komentarze:

  1. WOW, ale świetny event! Chętnie bym się na takie warsztaty wybrała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zdecydowanie polecam :) Zabawa jest świetna i można zrobić coś własnego ;)

      Usuń
  2. Super relacja :). Od dawna mam zamiar wybrać się na takie warsztaty w Sztukarni - te opisy i zdjęcia zachęciły mnie bardzo.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...